Veel te zien en te beleven in Istanbul - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Maartje Vroom - WaarBenJij.nu Veel te zien en te beleven in Istanbul - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Maartje Vroom - WaarBenJij.nu

Veel te zien en te beleven in Istanbul

Door: Maartje Vroom

Blijf op de hoogte en volg Maartje

30 Juni 2014 | Turkije, Istanbul

Inmiddels zijn we al een aantal dagen in Istanbul. Er is hier een hoop te zien en te beleven. Zo zijn we naar de Blauwe Moskee geweest, met hoofddoek en al. De moskee zag er van binnen erg mooi uit. Ook hebben we de bazaar, de Haghia Sofia en de Basiliek bezocht. Verder lopen we veel en rusten we uit in de parken. Het is hier in het hostel best te doen. Jammer genoeg stinkt het erg in de kamer en verdenk ik de man die onder mij slaapt ervan dat hij de bron van alle stank is. Gisteren hebben we voetbal in het hostel gekeken. Uiteraard had ik mijn oranje T-shirt aangetrokken. Gelukkig waren de mensen die meekeken ook voor Nederland. Morgen gaan we naar het Topkapipaleis. Overmorgen vertrekken we alweer. Dan nemen we de nachttrein naar Boekarest, de hoofdstad van Roemenië.

  • 30 Juni 2014 - 21:12

    Eefke:

    Hoi Maartje!

    Net heb ik je verslagen gelezen. Wat een leuke reis maak je. Lang naar uitgekeken en nu ben je in Istanbul! Je hebt zeker al mooie foto's gemaakt.
    De Blauwe Moskee staat ook nog op mijn lijstje. Zal wel indrukwekkend geweest zijn.
    Je had toch wel bedekkende kleding aan?? Die hoofddoek moest je dragen?
    Het was vandaag niet zo warm, hè! Ik zag 21 graden met wat wolken.
    Geniet van al het moois wat er te zien is. Verkopen ze daar ook bekers mais met kruiden op straat?
    Hebben ze gemengde kamers in het hostel? Dat lijkt me niet zo leuk voor jullie!
    Had je het oranje T shirt aan wat je ook in Side aan had toen WA koning werd? Mooi dat je daar ook kon kijken! Heel veel liefs van ons allemaal en geniet van je reis!!

  • 30 Juni 2014 - 21:39

    Ruud:

    Ha Maartje,

    Maak er een mooie vakantie van en pas goed op jezelf en je vriendinnen!
    Lekker eten en leuke dingen doen! In de Grand Bazaar geweest? Shoppen is altijd leuk!
    Veel plezier verder! Doeg!

  • 01 Juli 2014 - 08:27

    Maartje:

    Inmiddels heb ik zo'n 300 foto's gemaakt... Oeps! De Blauwe Moskee is zeker indrukwekkend! En ja, ik heb wel bedekkende kleding aan gehad. Men controleert streng bij de ingang van de moskee. Het was gisteren juist heel erg warm! Geen 21 graden, maar eerder 27 (als het niet warmer was). Ze verkopen daar overal gebakken kastanjes, gebakken maïs, somit en nog wat dingen. Erg lekker en goedkoop; het kost 1 Lira (reken maar uit: gedeeld door 2.6 en je hebt de prijs in Euro's). Heel veel groetjes aan jullie allebei! Bedankt voor het leuke berichtje!

  • 01 Juli 2014 - 09:09

    Kitty:

    Wish I was there toooooooo! :-) Geniet ervan! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maartje

Actief sinds 16 Juni 2013
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 5700

Voorgaande reizen:

27 Juni 2014 - 15 Juli 2014

Interrailen door Oost-Europa

08 Augustus 2013 - 23 Augustus 2013

Rondreis Thailand

Landen bezocht: