Wienerschnitzel, bitte! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Maartje Vroom - WaarBenJij.nu Wienerschnitzel, bitte! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Maartje Vroom - WaarBenJij.nu

Wienerschnitzel, bitte!

Door: Maartje Vroom

Blijf op de hoogte en volg Maartje

10 Juli 2014 | Oostenrijk, Wenen

Wenen is een prachtige stad. Het is jammer dat het hier nogal fris is (erg handig als je een backpack vol hempjes, jurkjes en korte broeken mee hebt omdat je dacht dat je alleen warme landen zou bezoeken). We hebben een apfelstrudel, wienerschnitzel en een knödel gegeten. Die knödel vond ik persoonlijk matig, maar verder was het erg lekker. We hebben veel gewandeld door Wenen. Vandaag we naar de de Hunderwasserhause geweest. Erg mooi! Ook zijn we in het Riezenrad geweest; een reuzenrad die o.a. de Tweede Wereldoorlog heeft overleefd. Ook hebben we vandaag het paleis van Sissi gezien. We hebben vooral de tuinen gezien; lekker verdwalen in het Labyrint. Gisteren hebben we vele kerken bezocht. We dachten voor goedkoop naar een opera te kunnen (3 euro!), maar dat gold helaas niet voor het hoogseizoen. Morgen zitten we negen uur lang in de trein. Vanuit Oostenrijk gaan we door Tsjechië en vervolgens door Duitsland naar Berlijn, onze eindbestemming.

• 14 Juli 2014 - 00:03

Eefke:

Hoi Maartje,

Inmiddels ben je in Berlijn aangekomen. Weer een lange treinreis gehad......mooie dingen gezien vanuit de trein? Moest je vaak overstappen?
    Leuk om over Wenen te lezen. Je hebt daar toch veel kunnen doen! Met kerst kijk je met andere ogen naar de serie over Sissie.....haha....
    Berlijn is ook indrukwekkend. Je kunt precies zien hoe de Muur gestaan heeft aan de speciale stenen in de straten. We hebben nog een stukje van de Muur gekocht, toen we er waren in 2008. Inmiddels zal er al weer heel veel meer gebouwd zijn in Berlijn! Dat gaat maar door.
    Nog een paar fijne dagen!
    Veel liefs,

• 14 Juli 2014 - 10:18

Ruud:

Hè Maartje,

Duitsland heeft het WK voetbal gewonnen gisteren.
    Heb je de wedstrijd gezien in het hostel of buiten op een scherm? Was je bij de Branderburger Tor? Ben zeer benieuwd....
    Goede reis naar huis.
    Groetjes,