Een chaos van tuktuks, monniken en buddha's - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maartje Vroom - WaarBenJij.nu Een chaos van tuktuks, monniken en buddha's - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maartje Vroom - WaarBenJij.nu

Een chaos van tuktuks, monniken en buddha's

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg Maartje

09 Augustus 2013 | Thailand, Bangkok

Wauw... eventjes Bangkok in geweest... geweldig! Met de tuktuk (5/6 personen in één tuktuk gepropt) gingen we naar de tempels. Alleen al het lopen door de straatjes van Bangkok is een ervaring op zich. Je loopt langs allerlei kleine kraampjes, en ruikt heel veel verschillende luchtjes door elkaar. De meest leuke dingetjes voor spotgoedkoop. Nou, en dan de tuktuk... ik ben af en toe goed bang geweest hoor! De tuktukchauffeur probeert zich door middel van de meest enge truucjes langs de overige auto's en bussen te wringen. Op de weg zelf is het echt een enorme chaos. Alles kriskras door elkaar, en van regels hebben ze niet gehoord. Volgens mij adem je daar meer smog dan zuurstof in door de hoeveelheid voertuigen. En dan ga je met een bootje richting de tempels. Super veel monniken, buddha's en tempels gezien. Je mag de tempels niet in met schoenen, en moet je schouders en knieeën bedekt hebben. Vervolgens mag je niet op de drempel van de tempel stappen en zodra je binnen bent, moet je op je voeten zitten (zo toon je respect naar Buddha) en dán pas mag je foto's maken. Zo ga ik maar eens lekker een hapje eten in Bangkok en daarna maar eens even uitrusten vanwege de jetlag.

Liefs uit Thailand!

  • 09 Augustus 2013 - 14:51

    Kitty:

    Volgens mij is het in het verkeer daar toch zo, dat degene die het hardst tutert, als eerste mag? ;-)

  • 09 Augustus 2013 - 17:37

    Maartje Vroom:

    Haha, ja, klopt! En die tuktuks toeteren verreweg het hardst...

  • 09 Augustus 2013 - 22:13

    Ineke Huisman:

    geniet maar van alle kleuren en geuren de spruitjeslucht kun je nog lang genoeg ruiken.Een vriendin van me schreef, toen ze in Bangkok was, iedere auto heeft recht op de helft van de weg plus een meter en het kwam iedere keer toch weer goed terwijl het echt hele smalle wegen waren een kilometerteller hadden ze vaak niet en als ze die wel hadden was die meestal kapot. Zoiets zal jij nu ook meemaken. Veel plezier en tot horens. Ineke.

  • 09 Augustus 2013 - 22:52

    Elianne:

    Omg maartje het klinkt nu al awesome! ><
    Kan niet wachten om allemaal fotos te zien :D Hhe ik zie je nu al voor me, jij in ht miden gesandwiched tussen de rest zoeven door alle auto's xD

  • 10 Augustus 2013 - 20:36

    Maartje Vroom:

    @ Ineke: We vragen altijd om een kilometerteller; anders wordt je vet opgelicht (scheelt wel eens 1/5e van de prijs!). Ik verbaas me dat ik nog geen ongeluk heb gehad, haha. Hoewel... in de eerste de beste tuktuk reden we een scooter aan (niet ernstigs gelukkig).
    @ Elianne: Ik heb echt suuuuuuuuper veel foto's, so don't worry! Haha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maartje

Actief sinds 16 Juni 2013
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 5704

Voorgaande reizen:

27 Juni 2014 - 15 Juli 2014

Interrailen door Oost-Europa

08 Augustus 2013 - 23 Augustus 2013

Rondreis Thailand

Landen bezocht: