Drijvend hotel, watervallen en zon, zee en strand - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Maartje Vroom - WaarBenJij.nu Drijvend hotel, watervallen en zon, zee en strand - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Maartje Vroom - WaarBenJij.nu

Drijvend hotel, watervallen en zon, zee en strand

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg Maartje

20 Augustus 2013 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Terwijl ik dit schrijf, lig ik inmiddels aan het mooie strand van Koh Pha Ngan (eiland van Thailand). Nou, eindelijk zie ik die droomplaatjes uit brochures in werkelijkheid! Onze bungalow ligt direct aan het strand. Zodra je eruit loopt, loop je al op het strand... beter kan je het niet hebben! Nou, nu nog even een verslag over de afgelopen dagen. We zijn dus vanuit Bangkok naar de River Kwai gereisd. Daarvoor zijn we naar een museum geweest. Het ging iver de bouw van de brug voor de spoorlijn Thailand - Birma/Myanmar. Het verbaasde me dat er heel veel Nederlanders bij betrokken waren. Indrukwekkend veel grafstenen van Nederlanders gezien. Daarna zaten we in het drijvend hotel. Soms voelde je het huisje op en neer gaan als er een boot langs vaarde. Vanuit de River Kwai gingen we naar de Erawan Watervallen. Na behoorlijk wat geklim en geklauter, bereikte we de 7e waterval, waar we hebben gezwommen. Daar kon je een gratis Dr. Fish behandeling krijgen! De visjes (wel iets groter dan normale Dr. Fish vissen) kwamen naar je voeten toe en gingen een beetje knabbelen. Bezweet en vies van de watervallen gingen we naar de Bridge Over The River Kwai. Vervolgens namen we de nachttrein naar Sarutthani. Ik had mijn oordopjes ingedaan, in de hoop dat ik niet weer duizend keer wakker zou worden. Tja, dat was wel gelukt... om kwart over 8 besloot ik mijn oordopjes uit te doen, en ik iedereen was opeens in paniek: we bleken binnen een paar seconden in Sarutthani te zijn. De conducteur liep in het Thais op ons te schelden dat we moesten opschieten (dat begrepen we ook nog wel). In mijn halve pyjamakloffie rende ik versuft de nachttrein uit. Niks behalve mijn sokken vergeten... als dat het ergste is... Vanuit Sarutthani namen we de boot naar Koh Pha Ngan. Inmiddels heb ik er al een nachtje geslapen. Vandaag ga ik me lekker laten masseren en genieten van het mooie weer!

Heel dikke knuffel vanuit Koh Pha Ngan!

  • 22 Augustus 2013 - 22:40

    Marianne Schmitz:

    Hoi Maartje,
    Wat een fantastische verslagen schrijf jij.
    Ik kijk er echt naar uit!
    Ik geniet van al die prachtige verhalen.
    Geweldig, wat maak jij veel mee!
    Een reis om nooit te vergeten!
    Hoelang duurt de vakantie nog=
    Je zou willen dat er nooit een einde aan kwam..............................
    Liefs Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maartje

Actief sinds 16 Juni 2013
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 5716

Voorgaande reizen:

27 Juni 2014 - 15 Juli 2014

Interrailen door Oost-Europa

08 Augustus 2013 - 23 Augustus 2013

Rondreis Thailand

Landen bezocht: