Op avontuur door de jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Maartje Vroom - WaarBenJij.nu Op avontuur door de jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Maartje Vroom - WaarBenJij.nu

Op avontuur door de jungle

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg Maartje

14 Augustus 2013 | Thailand, Chiang Mai

Ben zojuist terug van een ladyboyshow (mannen verkleed of omgebouwd als vrouwen die een playbackshow doen) in Chiang Mai. Ge-wel-dig, heb me helemaal stuk gelachen. Mocht ook wel even na een zware trekkingstocht. Gisteren zijn we met de bus vertrokken richting Chiang Rai, waar het regenwoud vlakbij zit. We gingen eerst langs de hot springs, maar ze kwamen wel erg toeristisch over. Daarna gingen we naar het regenwoud. Daar begon de zware tocht. De Thai die ons begeleidden liepen vrolijk op hun slippers, al huppelend, terwijl ik met mijn stevige wandelschoenen een paar keer bijna uitgleed. Het regenwoud en het uitzicht op de rijstvelden was adembenemend. Heel bijzonder. Na 3 uur stevig doorlopen, heuveltje op, heaveltje af, waren we bij de lokale bevolking aangekomen. Daar leven mensen uit de omliggende landen van Thailand, midden in het regenwoud. Ze wonen in mooie, maar primitieve houten huizen die hoog op palen staan. Onder de huizen waren... jaaa, varkentjes! Super lief! Je begrijpt dat ik als varkensliefhebber helemaal vrolijk werd! Het dorpje vond ik heel bijzonder. Ik had iets super toeristisch verwacht, maar we waren slechts de 2e groep buitenlanders in 1 jaar. Je kon in het dorp heel goed zien en ook meemaken hoe de mensen daar leefden. Wel lekker rustig hoor, zo zonder internet en school. We hebben bij de lokale bevolking, in een apart huis, geslapen. We lagen met z'n 9en in een ruimte, op hele dunne matjes met klamboes. Ondanks ik me met deet heb ingesmeerd en die klambous, ben ik in de nacht flink gestoken (toen ik thuis kwam van de trip heb ik meer dan 20 muggenbulten geteld... hmmm, hopelijk zat daar geen malaria- of denguemug tussen). Ook besloot mijn buik midden in de nacht vervelend te doen, terwijl er uitsluitend primitieve hang-er-maar-lekker-boven-WC's aanwezig waren. De volgende ochtend gingen we weer verder. Voordat we vertrokken, gaven we de kinderen allerlei dingen als pennen, stickers en balonnen. Dat kennen ze namelijk niet. En hoe lief ze je bedankten! De gidsen zeiden dat deze tocht minder zwaar zou zijn, maar dat was echt niet zo, haha. Nog veel zwaarder dan de vorige. Maar ook weer orachtig uitzicht. Als je hier bent, realiseer je je niet dat het heel bijzonder is wat je allemaal ziet en meemaakt. Ik heb best wel een beetje last van een culture shock, om eerlijk te zijn. De mensen hier leven op zo'n andere manier dan wij leven. Het is heel indrukwekkend, maar ook overweldigend. Ik vond het prachtig om de lokale bevolking zo te zien. We keerden weer terug naar Chiang Mai, waar ik meteen de was heb gedaan en me flink heb gedouchet. Morgen ga ik door Chiang Mai wandelen en met de nachttrein weer naar Bangkok.

Veel liefs uit Thailand!

  • 15 Augustus 2013 - 11:46

    Eefke:

    Hoi Maartje!
    Wat een belevenissen! Vorige keer schreef je over die wiebeltrein en nu heb je flinke wandelingen gemaakt. Fijn dat er aandacht voor je conditie is....anders mis je de Basic zo, haha!
    Dan zie je het echte leven daar, wat een verschil! Het lijkt me prachtig om de rijstvelden te zien. Alleen 's nachts last van je buik gehad? Niet te hopen dat het tijdens het lopen/reizen zo is. Heb je veel foto's gemaakt?
    Geniet van je mooie reis en tot horens!

  • 15 Augustus 2013 - 21:44

    Elianne:

    Klinkt nog steeds super ^^
    Wat zijn denuemuggen?
    Ah tja de culturele shock zat eraan te komen, je zit tenslotte aan de andere kant van de wereld.

  • 16 Augustus 2013 - 05:33

    Maartje Vroom:

    @ Eefke: Ja, de Basic zal ik hier niet zo snel missen nee! Ik kan mijn spieren goed voelen, haha. Rijstvelsen zien er heel mooi uit! Heb vooral 's nachts last gehad van mijn buik; overdag wel beetje ziek, maar niet echt belemmerend of zo. Helaas is het nog steeds niet weg, en denk ook niet dat het nog weggaat. Ik heb nu zo'n 900 foto's denk ik. Meer dan genoeg dus, haha. Zal ik doen, groetjes aan iedereen!
    @ Elianne: Denguemug is een mug die dengue (soort knokkelkoorts) verspreid. Heb inmiddels het dubbele aantal aan muggenbulten... hmmm. Haha tja, die was onvermijdelijk eigenlijk. Resulteert wel weer in leuke foto's van mensen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maartje

Actief sinds 16 Juni 2013
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 5703

Voorgaande reizen:

27 Juni 2014 - 15 Juli 2014

Interrailen door Oost-Europa

08 Augustus 2013 - 23 Augustus 2013

Rondreis Thailand

Landen bezocht: