Fietsen door Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maartje Vroom - WaarBenJij.nu Fietsen door Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maartje Vroom - WaarBenJij.nu

Fietsen door Bangkok

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg Maartje

16 Augustus 2013 | Thailand, Bangkok

Vandaag om half 10 's ochtends (in plaats van 10 voor 7 's ochtends... nogmaals, zo erg is de NS echt niet) kwam ik met de nachttrein aan in Bangkok. We gingen weer naar precies hetzelfde hotel, met precies dezelfse kamers. Na even wat opfrissen, gingen we brunchen. Door de vertraging hadden we het ontbijt van het hotel gemist, dus tja, ik had best wel veel trekntoen. We gingen daarna naar de boot die ons bracht naar Co van Kessel's fietstour door Bangkok (ja, inderdaad, van een Nederlander!). De fietstour door Bangkok was soms natuurlijk een beetje spannend (we namen natuurlijk wel veilige routes), maar het was super bijzonder! We fietsten voornamelijk door Chinatown. Ook gingen we tussendoor op bezoek bij een Thaise school (hoe lief die kinderen reageerden!) en natuurlijk, niet tevergeten, een tempel. Door de fietstour heb ik het idee dat ik Bangkok nu echt goed heb gezien, je zag namelijk tijdens het fietsen ook de gewone Thai. We waren best wel moe van de nachttrein (je kan er niet super goed slapen helaas), dus besloten vlug te eten en ook vlug terug naar het hotel te gaan. Morgenochtend moeten we vroeg opstaan: we gaan eerst naar de tijgertempel (waar ik overigens niet naar binnen ga; de tijgers krijgen daar allerlei verdovende middelen waardoor ze super rustig blijven en je dus met ze op de foto kan... ik vind dat echt te zielig voor die dieren) en daarna naar de floating market (drijvende markt). We reizen dan door naar een drijvens hotel op de river Kwai, waar we overnachten. Langzaamaan op naar het zuiden dus.

Lots of love from Thailand!

  • 16 Augustus 2013 - 20:44

    Jeroen De Vries:

    Hoi Maartje,

    Het is nu bijna 21.00 u. in Nederland. Als het goed is lig jij nu te slapen.
    Ik had vanavond je moeder even aan de telefoon. Zij vertelde dat je in Thailand zit.
    Heb een hele fijne tijd in Thailand, en doe voorzichtig !!!

    Groetjes en liefs,

    Jeroen de Vries en mijn kat Harry.

    XXX

  • 16 Augustus 2013 - 23:14

    Eefke:

    Lieve Maartje,
    Wat een pittig programma! Het gaat non stop door.
    Bijzonder om door Bangkok te fietsen en grappig dat daar een Nederlander zit met fietsen. Heb je hem gesproken? Ik kan me voorstellen dat je tijdens het fietsen veel ziet! Nu lekker uitrusten en aub niet bij die tijgers komen......stel je voor dat er één niet zo diep slaapt....Ook een heel naar idee dat ze die dieren verdoven voor de toeristen.
    Geniet van je verdere reis naar het zuiden! Geniet en pas goed op jezelf!!!!
    Groetjes van ons vieren,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maartje

Actief sinds 16 Juni 2013
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 5706

Voorgaande reizen:

27 Juni 2014 - 15 Juli 2014

Interrailen door Oost-Europa

08 Augustus 2013 - 23 Augustus 2013

Rondreis Thailand

Landen bezocht: